FANDOM

Benjamin William Sparrow(más néven "Bencsparrow", "Booty Bill", vagy ahogy a spanyol hölgyek között járja: "El-Semetal") egy karibi kalóz.

-Megjelenés: Kalózok a Karib-tengeren: A Fekete Lobogó alatt,

-Valós megfelelője: Csanálosi Bence/Ben C.(az Író),

-Stílusminta: Jack Sparrow(Karib-tenger kalózai), Edward Kenway(Assassin's Creed 4)

-Előélete:

Ben Havannában született 1677-ben, apja angol kereskedő, Theodore Sparrow, anyja Gabriella Espa de'Codente, spanyol nemeshölgy. Sajnos anyja belehalt a szülésbe, így az apja nevelte fel és tanította ki a tengerész mesterségre. 1695-ben Theodore elesett egy portugál hajóval való csatában Principé partjainál, így Sparrow szerencséjének hajszolása közben, 18 évesen egy spanyol hajó fedélzetén nekivágott az Indiai-óceánnak, ahol aztán később William Kidd, angol kalóz legénységének sorai közt találta magát. Amikor Kidd elvakult dühében végzett William Moore-al, Sparrow árulónak nevezte kapitányát, és hogy bosszút álljon, a legközelebbi kikötésük alkalmával, New Yorkban, elhagyta a legénységet, de magával vitte Kidd hivatalos privátér-levelét, amivel maga III. Vilmos ruházta fel(ennek hiány miatt kiálltották ki kalóznak és akasztották fel Londonban, 1701-ben). Sparrow Bostonba hajózott, ahol kikötői munkásként tengette napjait, amikor 1699-ben megmentett eg Jaqueline La' Fayatte nevű francia nemeshölgyet egy részeg matróztól. A család befogadta Sparrowt az otthonukba, Jaqueline pedig a szívébe,2 évig éltek eggyütt, majd 1701-ben Sparrow csatlakozott egy spanyol privátérhajó, a "Maestro" legénységébe, hogy szerezzen egy kisebb vagyont és azzal letelepedhessen Jaqueline-el, valahol New-Providence szigetén. Sajnos a terv meghiusult, amikor ugyanaz év Októberében a "Maestro" megfeneklett Madagaszkár partjainál(egyesek szerint viharba keveredtek, mások szerint a Kelet-Indiai társaság egyik hajója süllyesztette el, sőt van azt is beszélik, hogy a nagy Henry Avery volt),Sparrow a szigeten ragadt, és még egy fertőzésbe is belehalt volna, ha a madagaszkári kalózok meg nem mentik. Két hónapot töltött el a "kalóz-királyság" tagjai között, majd egy brit kereskedő hajóval visszajutott Bostonba. 1702 Januárjában ért vissza, ahol ismét összejött Jaqueline-al, ám Sparrow részeges örjöngései lassan eltávolította őket egymástól, így végül 1703-ban elhagyta a La'Fayatte családot. Ezek után felszegődött egy "Rebecca" nevű angol hajóra, ahol megismerte későbbi kalózcimboráját, Benjamin Hornigoldot, akivel lázadást szított a hajón, amit Sparrow "Fekete-Szirén"-re kersztelt át, és megtette zászlóshajójának, amivel együtt visszahajóztak Nassauba, ahol Sparrow legénységet szervezett, összeállította felszerelését, sőt még két kurtizán is hűséget fogadott neki(akiket később csak "nassaui szeretők" néven emlegettek, ők voltak a francia Catherine, és az angol Caroline). Ezek után kezdte meg a kalandokat, vagyont, és dicsőséget hajszoló életét...

-Külső és Személyiség:

Sparrow ruháján több bőr darabot viselt, melyek a csatákban óvták a kardcsapásoktól. Az alapruházatán kívül más ruhaösszeállításokat is viselt, mint például a rangi öltözete(a spanyolok és az angolok szemében is nemesi ruha).

Személyiségét tekintve Sparrowt sokan hasonlították Stede Bonnet-hez, aki szintén kalandvágyból lett kalóz, ám Sparrow sikeres lett ezen a téren. A legénységéhez és a hajójához is hű maradt, embereivel sose bánt kegyetlenül, sokkal inkább portyázó baráti társaságnak tartotta magukat. A kortársai szerint mindig is úriemberként viselkedett, bár előfordúlt, hogy a kegyetlen martalóc énje kerekedett felül.

-Szerelmi élete:

Legelső szeretője Jaqueline volt, ám kalózévei alatt sem vetette meg a gyengébbik nem társaságát, szeretőinek hosszú sorába tartozik(a kurtizánokon kívül) Penny Riley, Deborah Valliencia, Rosalie Moor, Rebeca Reed, Esmeralda de'Ortega, valamint Mary Read és Anne Bonny.

-Apróságok:

-Sparrow az egyetlen olyan főszereplő, a regényhősök között akinek saját, állandó járműve van.

-A Ben, azaz Benjamin annyit tesz: "A jobbkéz fia", a William pedig: "Elszánt sisak".

-A testén több tetoválás is található: egy angyal a mellkasán, a jobb karján egy törzsi szimbólum, alkarján egy horgony, bal vállán egy fejnélküli anakobra, karján egy rózsák közt lévő hölgy arca, alant egy díszes szélrózsa, hátán egy gálya, tarkóján egy koponya, hasán két keresztbe tett kard, afelett pedig egy koponya.

-Gyakran lépett fel a "Kapitány Lánya" énekesestjein.

-A Jaqueline-tól kapott medáljában lévő képet kalózévei első éveiben kicserélte egy francia hajón talált képre, ami egy párizsi nemeshölgyet ábrázól.

-A spanyoltudását Havanna kurtizánjaitól és spanyol tengerészektől szerezte.

-Kiváloan tud játszani spanyol-gitáron.

-A napló bejegyzései alapján tudjuk, hogy fontos döntéseit egy vörös kendőt viselő koponyával beszélte meg(azaz inkább csak hangosan gondolkodott magában).

-Egyéb különös látomása az volt, hogy olykor elsüllyedt kincsek után kutatva gyakran bocsátkozott búvárkodásba, és néha az oxigén-hiány miatt előfordult, hogy egy sellőről hallucinált, akit idővel elnevezett "Syrena"-nak, és tudta, ha ő megjelenik, akkor ideje levegőt venni.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki