FANDOM

Az utalások apró, elrejtett titkok és felfedezni valók, amiket Az Író azért rejtett el, hogy egyfajta plusz élményt adjon az olvasónak:

-A Reneszánsz Krónikái

-A Fekete Lobogó alatt

-A főszereplő neve Benjamin Hornigold, William Kidd, és Jack Sparrow kalózok nevéből tevődik össze.

-Az Édentől Nyugatra:

-A főszereplő első neve(John "Jango" Laisa) utalás a Django elszabadultra, a későbbi neve(Cooper Mcfield) pedig az Agymenők Sheldon Cooper-ére, valamint az Író egyik ismerősére(field=Réti).

-Jack Thunder széria

-Az első részben szereplő zugkocsma neve, az "Adosságbolt", angolul "Thrift Shop" egy utalás egyrészt Macklemore dalára, másrészt annak Postmodern Jukebox feldolgozására.

-Jack apjáról megmaradt fényképen Johnathan egyik fogából le van törve egy darab, az író apjához hasonlóan.

-Amikor Jack Kínában, Hszining-ben jár, a háttérben az egyik galambketrecben a Hollywood Hírügynökség egyik totemállata, a cilinderes galamb látható.

-A Scarlett von Black-et kísérő banda neve(Andrew and Andrew and Andrew and Andrew band) Hajós András "Hogyan nem lettem zongorista" című előadásából származik.

-Az együttes Scoop nevű tagja nem véletlenűl nagydarab(Fatman Scoop).

-Sok dal, amit Scarlet von Black, vagy Geraldine Savalas énekel, nem más, mint modern dalok vintage feldolgozása(Postmodern Jukebox).

-Jack Thunder, Charles Kilroy és Sander Palomar vezetéknevei utalások a LEGO adventurers nevű szettjeinek főszereplőire, egyben az első részben szereplő főszereplő csapat is megfelel a LEGO szettek csapatának.

-A Kínában és Japánban játszódó részeknél a háttérben látható feliratok is titkos üzeneteket rejtenek.

-Amikor Jack a karibi vizekben alámerülve egy hajó roncsait kutatja át, néhány kisebb részlet és a csontvázak megfigyelésével világossá válhat számunkra, hogy ez a hajó a "Fekete-Szirén".

-Jack egyszer egy régi shotgunt használ, melyen egy "1863" felirat látható, nem kizárt, hogy a fegyver Silvertown-ból származik.

-Számos plakát, ami a témához készült rejt utalásokat ekkori plakátokra, illetve az inspirációforrások plakátjaira.

-Geraldine Savalas neve utalás a TAPE FIVE "Geraldine's Routine" című dalára, valamint Ariana Savalas énekesnőre, Scarlett von Black a "The Haunted World of El Superbeasto" című Rob Zombie animációs film egyik karakterére, Velvet von Black-re utal, Sheridan Sheiman pedig Shemian, electroswing előadóra.

-Az első részben, amikor Arábiában felszökik a beduinok által elkötött repülőre, említés tesz az Óz, a csodák csodájára, ami egy anakronizmus, mivel ez egy 1939-es film, az első rész pedig 1922-ben játszódik.

-A vonat, mellyel az első részben Bombay-ből Indore-ba utaznak, a "Lost Horizon" nevet viseli, mely James Hilton 1933-as regényére utal, melyben ugyancsak Shangri-La-t keresik.

-Amikor az "Emerald Radja" nevű vonaton utaznak Indiában, Jack a Susanne-al való estét eltöltendő, egy üveg Unicum-ot visz meginni.

-Az első rész japán lánytestvérpárosának, Tsumiko és Hitomi nyakláncai két anime-ből származnak, a Tokyo Ghoul-ból és a Vampire RosaVa Moka Akashiya-ra.

-Egyéb szereplők, akiknek a neve valamire apellál: Aladeen Malik al-Sayf Mathafakhah, és testvére, Ahmet(az angol 'motherfucker' szóra), Akator(az Indiana Jones 4 beli indiánokra), Jericho és Allen Idai(az Író egyik ismerősére), Hitomi Takehashi(Hitomi Takahashi, japán énekesnőre), Altaïr(Altaïr Ibn La' Ahad-ra, az Assassin's Creed 1 főszereplőjére), Amset-Ra és Archibald Hale(a LEGO Pharaoh's Quest egy-egy karakterére), Custis és Morgan Lyman(a Dishonored testvérpárosára), Dan Blake(Edward Blake-re/a komédiásra a Watchmen-ből), Daniel Mandus(Oswald Mandus-ra, az Amnesia: Machine for Pigs-ből), Francis O'Connel(a Múmia beli Rick O'Connel-re), Frederic August Connely/Sir William Palmer Phineas(mindkettő a South Park egy részéből), Harry Flint(Harry Flynn-re, az Uncharted 2: Among Thieves-ből), Haytham Edwardson(Haytham is Edward's son=Assassin's Creed: Kenway családra), Isaac Lipus(a karakter valós megfelelőjére), Ivan Dragomirov(Abram, Mikhail és Vladmir Dragomirov, orosz tábornokokra), Kajakh Zebrahim(az Irígy Hónaljmirigy egyik epizódjában hangzik el ez a név), Kalinag(a Far Cry 4 beli Kalinagra), Kazim(Indiana Jones és az Utolsó kereszteslovag), Lara Jones(Lara Croft + Indiana Jones), Lawrence Reindheart(Haley Reinhart-ra), Lin Zehn(Linzer), Lucy Montenegro(Vaas Montenegro-ra, a Far Cry 3-ból), Patricia Watson(a Skullgirls Peacock-jára), Pratima Panjabi(az énekes, Panjabi MC-re), Robert Aubourthon(John Arbuthnot, a Gyilkosság az Orient expresszen-ből), Tatyana Mirnov(a Blacksad képregény Smirnov-jára), Yogi(a Far Cry 4 beli Yogi-ra).

-Crimefall

-Különböző helyszíneken feltűnhetnek hirdetések a Vault-Tec-től(Fallout), és a Rapture-ből(Bioshock).

-Egy jelenetben feltűnik egy ifjú motoros, aki nem más, mint a fiatal "Cutter" Butch.

-"Big Daddy", az alvilági gengszer neve egy utalás a Bioshock beli Nagybácsikra.

-Mindegyik jelenetben, amiben Isabelle Lefleur van, valamilyen konteksztusban feltűnik a rózsa.

-A II. fejezet elején, ahogy Raymond kioktatja Elwood-ot, Raymond sorai egyértelmű utalás a Ponyvaregény egyik ikonikus dialógusára.

-Jason említi, hogy néha egy vízalatti városról álmodik. Ez a Bioshock beli Rapture.

-Amikor a III. fejezetben Jason elkezd Lance-el kutatni, akkor két anakronisztikus utalást is tesz főhősünk. Egyrészt, társát viccelődve úgy mutatja be, hogy a "simlis szende"(Simlis és a Szende, 1985-ben indult sorozat), valamint említi a "9-es terv a világűrből" című 1959-es filmre, ami azért megemlítendő, mert a Crimefall 1957-ben játszódik.

-A történet művészkaraktere, Nolan Colburn, a múzsáit "bestiáknak" nevezi, mellyel az Író az egyik rajz mentorának, Fata György-nek állít emléket.

-Pops bisztrójában többször látni, ahogy valaki ismerős italokat fogyaszt. Hop-Up Cola(Bioshock), Nuka Cola(Fallout).

-Utalások, szereplők neveiben: Susan Pierce(valós megfelelőjének, Darab Zsuzsa nevének angolosított verziója), Dave Mccarthy(Dwight Mccarthy a Sin City-ből), Isabelle Lefleur(le fleur = a virág),

-Jason alapruházata pontosan ugyanolyan, mint amit Booker Dewitt visel a Bioshock Infinite: Burial at Sea Episode 1-ben, bár később olyan öltözet is látható rajta, melyek utalnak az L.A. Noire és a Bioshock főhősére, Cole Phelps-re, és Jack Ryan-re.

-Hasonló ruhabeli referenciák megfigyelhetők még Susan Pierce-nél(Elizabeth: Bioshock Infinite: BAS, Isla Lund: Casablanca, Snow White: Wolf Among Us), Isabelle Lefleur-nél(Audrey Hepburn: Római Vakáció, Mercedes Colomar: Grim Fandango) és Sheridan Shecoy-nál(Buck Raleigh: Bioshock 2: FOR).

-Filmes utalások, olyan alkotásokra mint a Kleopátra(1963), 9-es Terv a Világűrből(1959), A Fekete Lagúna trilógia(1954, 1955, 1956), John Wayne féle westernek, Elfújta a szél(1939), A Sanghaji Asszony(1947), Római Vakáció-ban(1953), Vissza a Jövőbe 1(1985), Shutter Island(2010), Night Of The Lepus(1972), Ponyvaregény(1994), Kutyaszorítóban(1992), Sin City 1, 2(2005, 2014), Watchmen: Az Őrzők(2009), Mechanikus Narancs(1971), Kínai Negyed(1974), Hetedik(1995), Psycho(1960), Ragyogás(1980), Another(2012).

-Videójátékok: Bioshock széria, Grim Fandango, L.A. Noire, Fallout széria, The Wolf Among Us.

-Egy amerikai ópiumevő vallomásai

-A főszereplő neve, Bradley Wright utal az angol "WRITE" szóra, azaz írni.

-Curtis vezetékneve Gremory, utalva a Highschool DXD című animére.

-Brad hosszú haja, gitártudása, Tiny Dancer és How Deep Is Your Love coverje mind John Frusciante-tól ered.

-A bal felső metszőfoga pont úgy van behajolva, mint Anthony Kiedisnek.

-Starforce

-Denraidar

-A főszereplő neve(Lord Errol Prom) utalás a Szuperdod egyik részére.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki